Postul este prilej de purificare fizică și spirituală și se spune că perioada în care excludem din viața noastră energiile negative și mesele copioase ne ajută să fim mai buni, mai sinceri și mai proape de divinitate. Un număr foarte mare de creștini au intrat deja în postul Paștelui, adoptând o dietă lipsită de ingrediente de origine animală. Această perioadă ne pune la încercare voința și gradul de rezistență la plăcerile culinare, mai ales în cazul celor mai gurmanzi dintre  noi.

Ce mâncăm și ce preparate evităm în postul Paștelui

Regulile sunt simple: pe toată durata postului excludem din alimentație carnea, produsele pe bază de lapte și ouăle. Pare dificil, acestea fiind alimentele de bază din alimentația oricărui om care nu a aderat la cultura vegană. Totuși, există o varietate de alimente, bogate în vitamine, proteine, fibre și carbohidrați care pot înlocui cu succes hrana de origine animală. În plus, cu un pic de imaginație și ceva know-how gastronomic, acestea pot fi procesate în nenumărate rețete savuroase.

De exemplu, ciupercile sunt bogate în proteine, fasolea și spanacul au un conținut bogat de fier, fructele uscate conțin fibre, minerale și vitamine și pot constitui un desert delicios, citricele bogate în vitamina C, iar exemplele pot continua la nesfârșit. Mai mult decât atât, în zilele cu dezlegare la pește îl poți consuma gătit în fel și fel de rețete. Însă marea surpriză vine de la fructele de mare, care pot fi o alegere delicioasă pe toată durata postului mare, nu doar în zilele cu dezlegare la pește.

creveti carabineiro

Creveți Carabineiro la Dancing Lobster

De ce sunt permise fructele de mare în post

Această permisiune de mânca fructe de mare în perioada postului vine de la călugării greci ortodocși de la Muntele Athos care le consideră hrană de bază, proaspătă și permisă în timpul postului. Practic, creveții, scoicile, calamarii, langustele, caracatițele, sepiile și alte nevertebratele marine fără sânge pot fi mâncate pentru că nu se încadrează în categoria vietăților cu sânge cald, acestea fiind cele pe nu avem voie să le consumăm.

Cu ajutorul fructelor de mare ce conţin proteine de bună calitate, grăsimi sănătoase – acizi graşi Omega 3, minerale (zinc, magneziu, fosfor, calciu, iod) şi vitamine (A, B, D, E), poți ține post fără a te simți slăbit și fără a înlocui dieta echilibrată cu alimente sărace în nutrienți.

Vongole trase la tigaie

Ameijoas a bulhão pato la Dancing Lobster

Ce poți mânca la Dancing Lobster în timpul postului

La Dancing Lobster poți alege dintr-o multitudine de sortimente cu fructe de mare. De la gustări cu vongole sau creveți trași la tigaie cu usturoi, la calamari sote sau carpaccio de caracatiță, preparate emblematice pentru gastronomia potugheză, precum Arroz de Marisco, Cataplana sau Polvo a lagareiro.

Creveți Carabineiro, Creveți Jumbo și Vongole proaspete

Ocaziile speciale pot fi sărbătorite cu platouri generoase cu fructe de mare proaspete.  La Dancing Lobster, o varietate de fructe de mare proaspete pot fi alese din acvariu sau din vitrina cu gheață, iar chef-ul le va transforma în preparate delicioase. Alege dintre homar, langustă, creveți tiger, creveți jumbo, scoici japónica și multe alte fructe de mare sau comandă platouri, precum Grande Mariscada, care conține baby langustă, creveți tiger, creveți jumbo, creveți carabineiro, pâine prăjită cu usturoi.

Dezlegările la pește sunt un bun prilej de a încerca un pește oceanic, adus săptămânal cu avionul din Atlanticul de Nord și Insulele Azore. Bucătarul te va ajuta să alegi un tip de pește și îl va pregăti pentru a păstra aroma autentică și textura sa fină.